مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

امید به روایت تصویر

ارسال اولین ماهواره ایرانی توسط موشک ماهواره بر ایرانی را  به همه مردم فهیم ایران زمین تبریک می گوئیم.   

*مبارک باد*    

پرتاب ماهواره ملی امید  

پرتاب ماهواره ملی امید  

پرتاب ماهواره ملی امید  

 

دیدن عکس های بیشتر:http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8711150737

نظرات 7 + ارسال نظر
مزداویچ... سه‌شنبه 15 بهمن 1387 ساعت 10:42 ب.ظ http://mazdavooch.blogfa.com

مبارکه...
حتمآ باید شماها رو به زور اسلحه مجبور کرد که به وبلاگم سر بزنین؟
منتظرم اخوی....

با عرض پوزش و شرمندگی.
بروی چشم و با کمال افتخار خواهیم آمد

فرنام چهارشنبه 16 بهمن 1387 ساعت 08:31 ق.ظ

بهتر نیست مثل تمام دنیا فقط هزینه ارسال ماهواره و تهیه آن را بدهیم نه اینکه هزاران برابر هزینه کنیم تا تکنولو‌ژی ساخت آن را بخریم و این پول را خرج هزاران هموطن بیچاره که نان شب ندارند بکنیم.

محمدرضا چهارشنبه 16 بهمن 1387 ساعت 05:10 ب.ظ

سلام و خسته نباشید.
اگر ماهواره ساخت ایران بود خوب بود ولی وقتی ما در صنعت خودرو سازی مان اندر خم یک کوچه ایم و مدام موتور این یکی را روی بدنه اون یکی میگذاریم چطور امکان دارد که به فن آوری پیشرفته تر ساخت ماهواره دست پیدا کرده باشیم ؟!!!!!
حتم بدانید که ویروس صنعت مونتاژ حالا حالا حرف اول را در عرصه صنعت کشور زده و میزند . شما خود بگویید که کدام صنعت ما همینک بومی است و تمام کارهای مربوط به آن صد در صد در داخل کشور انجام میشود؟!!!!!!
از سوی دیگر - پرتاب ماهواره از جانب ایران آنهم در این برهه از زمان که همه دنیا بر روی مسئله هسته ای ایران زوم کرده اند باعث میشود شرایط نه تنها بهتر نشود بلکه بدتر از سالهای گذشته گردد و دنیا - ایران را در انزوای بیشتری قرار دهد ...... خب لابد این مورد که برای مسئولان چیزی نیست ....... شاید میتوان گفت اصلا مهم نیست.
خدا آخر عاقبتمان را ختم بخیر کند - آمین .

محمد رضا عزیز
به نظر ما استفاده از دانش دیگران برای پیشرفت نه تنها عیب ندارد بلکه بسیار نیز سودند است مثلا مگر چینی ها هواپیماسازی را به یکباره شروع کردند مگر نه اینکه آنها ابتدا شروع به مونتاژ میگ های ۲۱ روسی پرداختند و در ادامه هواپیماهای باری روسی نظیر آنتونف ۱۲ و ۲۴ را با اسامی چینی مونتاژ ننمودند و یا اسرائیلی ها مگر هواپیماسازی خود را با مونتاژ میراژهای فرانسوی به اسم کفیر شروع نکردند و بعدا هواپیما لاوی را ساختند و یا...
پس در جهان امروز می بایست براتی پیشرفت از دانش دیگران استفاده کرد.در مورد کشور خودمان ننیز اینچنین است در بعد موشک سازی ما ابتدا موشک های آماده شلیک را از کشورهایی نظیر کره شمالی و چین و.. وارد نمودیم .سپس به مونتاژ آنها در کشور پرداختیم و زمانی که به علم کافی رسیدیم شروع به تولید انواع موشک با بردهای متفاوت نمودیم.
در مورد ماهواره نیز اینچنین است.ما ابتدا ماهواره سینا را با کمک روس ها ساختیم(اگر چه نقش ما بسیار کمرنگ بود) و در ادامه ماهواره مصباح را با کمک ایتالیا ساختیم سپس شروع به ساخت ماهواره امید نمودیم که اگرچه به نسبت دو ماهواره قبلی ساده تر بود ولیکن از این جهت حائز اهمیت است که ما توانستیم در این علم قدم برداریم مطمئنا ماهواره امید آن چیزی که هدف داشتیم نبوده ولیکن مطمئن باشید شروعی خواهد بود جهت گام های بعدی که در صورت حمایت همه جانبه بسیار چشمگیر خواهد بود.

شاهین چهارشنبه 16 بهمن 1387 ساعت 10:06 ب.ظ

آقا مبارکه.......
از این موشکی که آقای احمدی نژاد تو نیویورک ازش صحبت کردند که ۱۶ موتور هم داشت خبری ندارین؟؟؟
یا علی...

شاهین جان اگر یک نفر خبر نداشته باشد آن ما هستیم.
در ضمن عکس اف ۴ جدید را نیز بخاطر شما و سایر علاقمند این جنگنده در وبلاگ قرار دادیم .امیدواریم مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.

سیروس پنج‌شنبه 17 بهمن 1387 ساعت 11:39 ق.ظ

دنیا همیشه و در این سی سال روی ما زوم کرده است !
ایا باید بنشنیم که چه می گویند ؟

دکتر احمدی نژاد راه خود را با قدرت ادامه می دهد . درود بر او باد

متشکرم

شاهین جمعه 18 بهمن 1387 ساعت 01:15 ب.ظ

جان خودم تو اخبار ساعت ۹ رسماخود اخبار اعلام کرد( چند ماه پیش). من بی تقصیرم...
خیلی ممنون. عکس هم عالی بود.
یا علی...

سیروس یکشنبه 20 بهمن 1387 ساعت 11:03 ق.ظ

شاهین جان !

سخنان رئیس جمهور محترم - پروژه های اتی است به امید خطا برای فرستادن ماهواره به مدارات بالاتر و شاید بالاترین مدار این وسیله در حال تکمیل شدن است که در آینده ای نچندان دور همه خواهند فهمید که ایران و ایرانی در جهان حرف هایی برای گفتن دارند که باید همه گوش دهند.

تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد