مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

منطقی ، مسؤول طراحی و تولید هواپیما شد

وزیر صنایع و معادن امروز (دوشنبه) در حکمی، منوچهر منطقی را به عنوان "مشاور ارشد وزیر و مسئول طراحی و تولید هواپیماهای پهن پیکر در کشور" منصوب کرد.

به گزارش مهر، علی اکبر محرابیان در حکم انتصابی خود آورده است: با توجه به اینکه طراحی و ساخت هواپیماهای پهن پیکر جزء سیاست های راهبردی کشور و مورد نظر مسئولان ارشد نظام می باشد، جنابعالی که بحمدالله دارای تعهد، تخصص و تجارب ارزنده ای می باشید، با اختیارات تام به عنوان مسئول تحقق این هدف مهم تعیین می شوید.

محرابیان در این حکم همچنین تاکید کرده است: به جنابعالی ماموریت داده می شود که با تشکیل کنسرسیوم و با استفاده از تجارب کشورهای دارنده این فناوری نسبت به مطالعه، طراحی و ساخت هواپیماهای پهن پیکر و بومی سازی تولید این فناوری در کشور  با بهره گیری کامل از توانمندی فنی و مهندسی کلیه متخصصین شایسته کشور اقدام کنید.

در حکم وزیر صنایع و معادن خطاب به منوچهر منطقی همچنین آمده است: با توجه به اهمیت موضوع، کلیه سازمان ها و نهادهای تابعه موظف به همکاری با جنابعالی خواهند بود.

منطقی کماکان عضو هیئت مدیره گروه صنعتی ایران خودرو خواهد بود. همچنین در حکمی از سوی احمد قلعه بانی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، جواد نجم الدین به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو منصوب شد.

قرار است مراسم معارفه مدیرعامل جدید ایران خودرو بعدازظهر امروز در محل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برگزار شود.

همچنین هفته آینده همزمان با رونمایی از خودرو ملی جدید ایران خودرو، از خدمات دکتر منطقی در طول فعالیت در گروه صنعتی ایران خودرو به نحو شایسته قدردانی خواهد شد.  
 
نظر وبلاگ:جناب آقای منطقی یکی از  عالمین و با تجربه ترین مهندسان ایرانی است که خدمات ارزندهای به کشور نموده است از جمله اینکه ایشان عضو تیم داوطلبی بود که در آغاز جنگ با استفاده از تکنیک مهندسی معکوس شروع به ساخت موشک های زمین به زمین نمودند و دستاوردهای زیادی نیز کسب گردید. در واقع همین موشک شهاب ۳ که امروزه سبب افتخار ایران شده است... 
در مورد خبر برکناری ایشان و عواملی که سبب این رویداد گردید بحث فراوان است و این وبلاگ جایگاه آن نیست ولیکن انتصاب ایشان به مدیریت پروژه ای به نام ساخت هواپیمای پهن پیکر با توجه به شرایط و امکانات کشور امری ؟ & ! می باشد!!!
نظرات 6 + ارسال نظر
سیروس سه‌شنبه 18 فروردین 1388 ساعت 09:26 ق.ظ

بعد از سقوط ایران ۱۴۰ در اصفهان در زمینه ساخت هواپیما های بزرگ به بن بست رسیدیم.
در حقیقت ایشان بر کنار نشده اند بلکه در سمت جدید بسیار به وی احتیاج داشتند امیدواریم بتواند کاری بکند.

تشکر

سیروس عزیز و گرامی
ما با سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ در اصفهان به بن بست نرسیده ایم به نظر ما علتی که سبب بروز این اتفاقات شده عدم گذراندن دوره های آموزشی لازم جهت ساخت و پرواز هواپیماهای شرقی در ایران می باشد .اگر دقت کرده باشید در حال حاضر بیشتر هواپیماهای مسافربری شرقی موجود در کشورمان نیز توسط تیم پروازی روسی یا اروپای شرقی در حال پرواز می باشد پس ما می بایست برای قدم نهادن در این راه سرمایه گذاری بلند مدت همراه با پشتیبانی قوی داشته باشیم در کنار جینت شدن با یک شرکت صاحب فناوری و در نهایت دوری جستن از هرگونه شعاری صحبت نمودن و واقعگرا بودن.
شاد باشید و سرفراز

نصیر سه‌شنبه 18 فروردین 1388 ساعت 12:54 ب.ظ

با سلام و عرض تبریک به مناسبت سال جدید امیدوارم سال خوبی رو داشته باشید
راستش از انتخاب آقای منطقی تعجب کردم
اما با اطلاعاتی که شما درباره سوابقشون دادید امیدوار شدم
به نظرم باید از زیر ساخت ها و تجربیات وزارت دفاع استفاده بشه در همین هسا 20 هزار نفر مشغول کارن!اما خب فکر نمی کنم حداقل تا 10 سال دیگه آقای منطقی کاری بتونه بکنه!؟
همین الان سه کشور مطرح اروپایی با همکاری هم هواپیمای پهن پیکر می سازن تازه موتور رو هم از امریکا می یارن

نظر شما چیه؟ گیر ایران در کجاست؟ اصلا ایران می تونه؟

دوست خوب ما
همانطور که اعلام کرده بودیم بدلیل شناختی که از آقای منطقی داریم ایشان را شخصی با کفایت و درایت می دانیم که قطعا می تواند در صنعت ایران موفق باشد اما انتظار ساخت هواپیما آن هم از نوع پهن پیکر بیشتر به یک رویای شیرین نزدیک است تا یک حقیقت.بهترین کار و قدم اول در این جهت می تواند پیگیری و اجرای قرارداد مربوط به مونتاژ هواپیماهای توپولف ۲۰۴ در ایران باشد زیرا هم باعث کاهش وزن تحریمات غربی ها خواهد شد و هم باعث افزایش تجربیات و دانش هوایی خودمان.
ما مشکلات را بیشتر در مباحث مربوط به عدم ثبات مدیران و عدم وجود یک طرح کلی و هدفمند می دانیم زیرا این امکان وجود دارد با تغییر یک وزیر کل طرح فوق کنسل گردد.به امید موفقیت ایران عزیز و اهتزاز پرچم مقدس بر فراز قله های افتخار

aghil سه‌شنبه 18 فروردین 1388 ساعت 07:50 ب.ظ

aliyee
khaste nabashi

[ بدون نام ] چهارشنبه 19 فروردین 1388 ساعت 12:25 ق.ظ

http://www.airliners.net/photo/Sukhoi/Sukhoi-Superjet-100-95/1509458/L

پارس۳۰۰۰ پنج‌شنبه 20 فروردین 1388 ساعت 09:53 ق.ظ

طی سالهای اینده باکسب تجربه ازتوپولوف۲۰۴ چرا نتوانیم

یک هم وطن پنج‌شنبه 20 فروردین 1388 ساعت 11:09 ق.ظ

اقای منطقی در خودرو سازی بوده حالا به اون مسئولیت طراحی و ساخت هواپیمای پهن پیکر را داده اند حالا بگوئید اقا در ایران خودرو چندتا خودرو طراحی کرده که حالا میخواهد هواپیما طراحی کنه من فقط یک چیزی را خوب می فهمم ما مردم ایران را گذاشته اند سر کار

هم وطن عزیز باید خدمتتان عرض نمائیم ایشان مسئول پروژه طراحی و ساخت هواپیمای پهن پیکر هستند و نه طراح هواپیما همچنین ایشان این پروژه را قطعا با همکاری شرکت های مشاور و طراح خارجی و داخلی و جینت شدن با یک شرکت هواپیماسازی نظیر آنتونف یا توپولف یا... انجام خواهند داد نه بصورت ...
در صنعت خودرو نیز ایشان تلاش های زیادی نمودند ولیکن مشکلات عدیده پیشرو بزرگتر از آن است که بتوان به راحتی از آن عبور نمود.
سپاسگزاریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد