مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خبرهای خوشی از کیش ایر

                                    مدیر عامل شرکت هواپیمایی کیش‌ایر:
                                14 فروند هواپیما به ناوگان کیش‌ایر اضافه می‌شود


خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت کیش ایر گفت: در صورت تحقق برنامه‌های این شرکت، در سال جاری 14 هواپیما از انواع مختلف به ناوگان این شرکت اضافه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا»، رضا نخجوانی طی یک نشست خبری راجع به فعالیت‌های این ناوگان هوایی اظهار داشت: شرکت کیش ایر با 15سال سابقه، دولتی و تحت مدیریت سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی است.
وی با اشاره به این مطلب که رسالت شرکت کیش ایر توسعه مناطق آزاد و به ویژه جزیره کیش است، افزود: تغییر مدیریت این شرکت همزمان با آغاز فصل مسافرت‌های تابستانی، پایان امتحانات تحصیلی، شروع جشنواره تابستانی کیش و تصمیم دولت مبنی بر سهمیه‌بندی بنزین و افزایش بازار تقاضای سفرهای هوایی در سال 86، بود که این خود باعث افزایش فشار تقاضا جهت مسافرت‌های هوایی شد.
وی اظهار داشت: در همان زمان به علت شرایط ویژه تحریم 4 فروند هواپیمای بلغاری از ناوگان این شرکت خارج شد که به علت کمبود صندلی، در هر هفته 36 پرواز این شرکت لغو شد.
نخجوانی تصریح کرد: این شرکت در مدت زمان کوتاهی ضمن افزایش بهره‌وری و با مدیریت صحیح اصولی تعهدات خود را در زمینه جابجایی مسافر به صورت بهینه‌ای اجرا کرد.
وی راجع به آمار عملکرد این شرکت در سال‌های قبل اظهار داشت: طی پرواز‌های داخلی در سال 86 نسبت به سال 85، میزان 4/5 درصد افزایش وجود داشت که این رقم در سال 87 نسبت به سال 86، میزان 41/76 درصد افزایش داشت.
وی افزود: تعداد پروازهای خارجی در سال 86 نسبت به سال 85 با توجه به خروج 4 فروند هواپیمای 160 نفره با کاهش مواجه بود که این رقم در سال 87 نسبت به سال 86، به میزان 06/40 درصد کاهش داشت.
وی با اشاره به این مطلب که در همه پروازهای این شرکت، امنیت بیشتر مسافر در اولویت است، افزود: مجموعا در سال 87 نسبت به سال 86 میزان 21/17درصد تعداد پرواز افزایش داشته است.
نخجوانی با بیان این مطلب که حمل مسافر در سال 86 نسبت به سال 85 در مسیرهای داخلی 63/1 درصد افزایش داشته است، افزود: در مسیرهای خارجی در سال 86 نسبت به سال 85 میزان 48/6 درصد کاهش حمل مسافر رخ داده است.
نخجوانی بیان داشت: نسبت کل پروازهای داخلی در سال 86 نسبت به سال 85 به میزان 71/1درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه در سال 87 نسبت به سال 86 میزان حمل مسافرین 61/33 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: میزان ساعت پرواز در سال 86 نسبت به سال 85 معادل 28/6درصد افزایش داشته‌ است که این رقم در سال 87 نسبت به سال 86 مقدار 94/32درصد افزایش داشته است.
نخجوانی با اشاره به این مطلب که کیش ایر بیش از سهم خود در برنامه توسعه تعهدات خویش را انجام داده است، اظهار داشت: موارد ذکر شده نشان از این دارد که اعمال تحریم اثر چندانی بر حمل و نقل هوایی کشور نداشته است.
نخجوانی تصریح کرد: براساس برنامه چهارم توسعه، سهم کیش ایر در حمل مسافر میزان 6 درصد پیش‌بینی شده بود که در سال 87 این میزان به 11 درصد تحقق یافت.
وی راجع به ایمنی سفر در پرواز‌های کیش ایر اظهار داشت: با اعمال مدیریت تخصصی، کنترل و نظارت دقیق و نیز ارتقاء سطح دانش و آموزش کارکنان و خلبانان، طی 2 سال مدیریت اینجانب هیچ مشکلی در حوزه امنیتی پروازهای کیش‌ایر وجود نداشته است.
کاپیتان نخجوانی بیان داشت: کیش ایر اولین شرکت هواپیمایی ایرانی عضو "یاتا " است که گواهینامه ایمنی شرکت‌های حمل و نقل هوایی "آیوسا " را در سال 86 بدست آورده است و این گواهینامه در سال 87 نیز مورد تأیید قرار گرفته ‌است.
وی با اشاره به این مطلب که 5 شرکت هواپیمایی در ایران عضو یاتا هستند، اظهار کرد: آیوسا توسط "یاتا " برای رعایت حداقل ایمنی شرکت‌های عضو "یاتا " تعریف شده است.
وی راجع به تعداد هواپیماهای فعال در کیش ایر اظهار داشت: در حال حاضر 5 فروند هواپیمای "فوکر 50 "که در مسیرهای کوتاه حرکت می‌کنند، 2 فروند "توپولوف " و 4 فروند "MD " اجاره‌ای در این شرکت فعالیت می‌کنند.
این مقام مسئول بیان داشت: طی برنامه‌ریزی انجام شده با بازسازی و تأمین ناوگان میزان تقاضا افزایش خواهد یافت و به همین منظور اصلاح ناوگان ابتدا در هواپیماهای "فوکر 50 " انجام خواهد شد.
نخجوانی تصریح کرد: در صورت محقق شدن برنامه‌های این شرکت، در سال جاری 4 فروند هواپیمای 160 نفره، 7 فروند هواپیمای 100 نفره و 3 فروند هواپیما برای مسیرهای طولانی به تعداد هواپیماهای این شرکت افزوده خواهد شد. وی راجع به موضوع تأخیر در پرواز هواپیماها اظهار داشت: موضوع تأخیر پروازها بحث ذاتی شرکت‌های هواپیمایی دنیاست و علت آن هم رابطه تعریف نشده بین انسان و ماشین است.
وی افزود: شرکت کیش ایر ایمنی مسافر را در اولویت قرار داده است و حاضر نیست بدون بررسی فنی هواپیما، آن را به پرواز در آورد.
نخجوانی اظهار داشت: با تقویت زیرساخت‌ها، آموزش‌های تکمیلی، اعمال مدیریت صحیح و افزایش هماهنگی، میزان تأخیرها در آینده نزدیک کاهش چشم‌گیری خواهد داشت.
وی با اشاره به این مطلب که متوسط عمر ناوگان کیش ایر 17 سال است، افزود: هم‌اکنون این شرکت نسبت به دیگر شرکت‌های فرودگاهی کشور، از نظر میزان تأخیرات پایین‌ترین آمار را دارد.
نخجوانی راجع به افتتاح کترینگ کیش ایر اظهار داشت: یکی از موانع توسعه نداشتن کترینگ مناسب با کیفیت بالا است که با تجهیز و راه‌اندازی ساختمان کترینگ شرکت این امکان ایجاد خواهد شد که میزان تولیدات نسبت به فعالیت‌ها 3 برابر شود.
نخجوانی راجع به هواپیماهای خریداری شده اظهار داشت: هواپیماها از نوع غربی است که 160 صندلی دارد و دارای برد کوتاه و مناسب برای پروازهای منطقه‌ای است.
وی افزود: با توجه به اینکه نوع هواپیماهای خریداری شده غربی است میزان مصرف سوخت آن بسیار پایین است و 4 فروند آن به زودی وارد ناوگان این شرکت خواهد شد.
مدیرعامل کیش‌ایر اظهار داشت: همچنین 2 فروند دیگر از نوع هواپیماهای غربی با ظرفیت 200 نفر در دستور کار خرید شرکت قرار گرفته است که مستلزم فراهم آمدن شرایط مالی است.

وی راجع به پروازهای کیش ایر افزود: این پروازها از تهران به شهر کرد، اهواز، آبادان، شاهرود، تبریز، مشهد و شیراز و نیز از کیش به اصفهان، رشت، کرمان، یزد، بندرعباس، تبریز، شیراز ، دبی، شارجه و ابوظبی است.
این مقام مسئول اظهار داشت: به درخواست سازمان منطقه آزاد کیش در جهت بین‌المللی کردن بیشتر این منطقه، پرواز هواپیما‌های کیش ایر از کیش به مقصد ایتالیا توسط این شرکت به مدت 2 ماه انجام می‌شد.
وی اظهار داشت: همچنین پروازهای بین‌المللی از تهران به استانبول هفته‌ای 2 بار توسط این شرکت از فرودگاه امام صورت می‌گیرد.
نخجوانی تصریح کرد: تا سال 86 هیچگونه فعالیتی در جهت حمل بار در این شرکت انجام نمی‌شد که در ظرف یک سال گذشته کیش ایر اقدام به راه‌اندازی بخش حمل بارکرده است.
وی افزود: حمل بار و کالا از طریق واگذاری به بخش خصوصی، از کشورهای خارجی به حوزه خلیج‌فارس و از آنجا به داخل کشور انجام می‌شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8802090267

نظرات 1 + ارسال نظر
بهنام عباسی فر چهارشنبه 6 خرداد 1388 ساعت 12:36 ب.ظ

موفق باشید.

و شما نیز شاد باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد