مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

آخرین اخبار از مانور هوایی میلاد نور

 مانور هوایی میلاد نور ولایت در جنوب کشور

 امیر خلبان حسین چیت‌فروش سخنگویی رزمایش هوایی میلاد نور ولایت در پایان آخرین مرحله از این رزمایش هوایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مرحله پایانی رزمایش میلاد نور ولایت به منظور آزمایش مهمات جدید ساخت متخصصان جهاد خودکفایی، جنگده‌های نیروی هوایی ارتش اهداف از پیش تعیین شده را با مهمات جنگی و موفقیت مورد هدف قرار دادند.
چیت‌فروش خاطر نشان کرد: سرعت‌عمل پرسنل نیروی هوایی در لود‌گیری و آماده‌کردن هواپیما، برآورد نحوه آموزش ادواری نیروها، ایجادمحیطی عملیاتی و سلحشوری، ابلاغ پیام صلح و آرامش در منطقه و جلوگیری از هر گونه تهدیدات احتمالی از دیگر اهداف مهم این رزمایش به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: همچنین استفاده از هواپیماهای شناسایی و اطلاعاتی برای ارسال سیگنال‌ها و تحلیل تهدیدات فرضی و حضور گسترده هواپیماهای رهگیر F14 به منظور پوشش هوایی از نقاط قوت این مرحله از رزمایش بود.  


نظرات 5 + ارسال نظر
امین چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 03:23 ب.ظ

با سلام خدمت شما دوست عزیزم
لطفا اگه می تونید در مورد بمب افکن بدون سرنشین جدید ساخت ارتش یه اطلاعاتی بمون بدید
ممنون

امین عزیز در حال حاضر اطلاعات به درد بخوری نداریم.در اولین فرصت و کسب اطلاعات مورد نیاز خدمتتان عرض خواهیم کرد.

پارس۳۰۰۰ پنج‌شنبه 4 تیر 1388 ساعت 02:18 ب.ظ

درسته که اف 14 تماما بویزه رادارش بهینه سازی شده ودر حال ساخت جنگنده ای براساس ان به غیر از شفق هستیم

دوست عزیز
سال های زیادی است که مهندسان و تکنسین های زحمت کش نیروی هوایی و صنایع دفاع تلاش می نمایند این هواپیما را بهینه و بروز نگاهدارند.شاهد این ادعا نیز پرواز این جنگند ها با وجود قطع ارتباط ۳۰ساله با کارخانه مادر می باشد.از اینرو از همه آنها سپاسگزاریم.
ولیکن این ادعا که تامکت ها بصورت ۱۰۰ درصد بهینه و آماده نبرد شده اند بیشتر از اینکه سبب خشم دشمنان کشور عزیزمان ایران زمین شود سبب بی ارزش شدن تلاش های شبانه روزی متخصصان داخلی است.ما باید یاد بگیریم واقعبینانه برخورد نمائیم.
از افراط و تفریط بپرهیزیم.
نیروی هوایی کشور ما بخصوص از لحاظ جنگنده های روزآمد و پیشرفته با کاستی هایی نه چندان کم مواجه است که می بایست مسئولین فکر جدی ای جهت تجدید قوا این نیروی کارآمد بنمایند بخصوص با وجود چشم های ناپاکی که در اطراف کشور ما شکست ایران زمین را (در همه زمینه ها)انتظار می کشند.
در حال حاضر نیز طرح های زیادی جهت بهبود عملکرد جنگنده های کشور مان و همچنین قدم های مهمی در جهت ساخت جنگنده های سرنشین دار و بدون سرنشین در جریان است که در موقع خودش به آنها خواهیم پرداخت.

حمید پنج‌شنبه 4 تیر 1388 ساعت 09:13 ب.ظ

سلام خسته نباشید چرا از هواپیماهای میراژ یا میگتو مانور استفاده نشد و اí میشه در مورد رمزآمدسازی میگهای ۲۹ ایران هم بگید. با تشکر

حمید عزیز میگ های ۲۹ از نوع شکاری رهگیر می باشند یعنی به عبارت دیگر وظیفه دفاع از آسمان کشور را بر عهده دارند و تهاجمی و بمب افکن نیستند (تقریبا مانند اف ۱۴) از اینرو در این مانور که یک مانور تهاجمی بود شرکت نکردند.در مورد اف ۱ ها هم خدمتتان عرض کنیم عملا آنها از وضعیتی که بتوانند در صحنه واقعی نبرد کاربرد داشته باشند بدورند و با کمبود شدید قطعات و موشک مواجهند از اینرو دلیلی برای حضور آنها وجود ندارد.

پارس۳۰۰۰ سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 08:28 ق.ظ

با سپاس فراوان منظور بنده تعمیرات و همچنین نصب رادارهای فاز ارایه است که در بعضی سایتها شایع شده که توانسته یک اف 117 را رهگیری کند وسیستمهای ایجاد اختلال الکترونیکی ان واواکسها نتوانستند کاری کنند چون این تجهیزات نه روسی بوده ونه از روی نوع امریکایی ان ساخته شده در مورد جنگنده نیز همان طور که گفتید من هم شنیده ام خبر های خوشی در راه است انشاالله

دوست عزیز استفاده از آرایه های فازی در رادارهای رهگیر هواپیماهای ایرانی وجود خارجی ندارد بلکه در اولین پروژه نظامی تعریف شده از این سیستم (بصورت آزمایشی)بروی موشک های زمین به هوا و رهگیر استفاده گردیده و هم اکنون در حال آزمون می باشد.

پارس۳۰۰۰ یکشنبه 14 تیر 1388 ساعت 07:31 ق.ظ

با تشکر همین هم یک شروعه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد