مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مهاجرت خلبانان به شرکتهای هواپیمایی خارجی متوقف شده است

سعید حسامی مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، اظهار داشت: چندی پیش از انتخابات ریاست جمهوری، شخصی که به عنوان فرد پیشنهادی کسب سمت رییس حمل و نقل هوایی در دولت یکی از کاندیدا‌ها معرفی شده بود، ادعا کرد که بسیاری از خلبان‌های کار‌آزموده هما، به علت بی‌توجهی و عدم رسیدگی به مشکلات آنها در دولت نهم از ایران مهاجرت کرد‌ه‌اند.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که بر خلاف ادعای این افراد، طی چهار سال اخیر حتی یک خلبان نیز از شرکت هواپیمایی "هما " بیرون نرفته است.
وی ادامه داد: من با سند و مدارک معتبر اعلام می‌کنم که بر خلاف گفته این فر‌د، در دولت اصلاحات بود که حدود 80 الی 90 خلبان از شرکت "هما " به کشور‌های خارج مهاجرت کردند، که این به بی‌توجهی دولت قبلی به وضعیت خلبانان مربوط می‌شود.
حسامی اظهار داشت: در دولتهای قبلی جهت وادار کردن خلبانان به ماندن در "هما "، به آنها تسهیلات مسکن ارایه می‌شد به شرطی که تمامی سند بنام شرکت هما شود و تا زمان بازنشستگی این سند‌ها آزاد نمی‌شد تا خلبانان نتوانند به راحتی از شرکت و کشور خارج شوند.
مدیر عامل هما ادامه داد: با وجود آن که سند خانه تعداد زیادی از خلبان‌ها در دولت اصلاحات به نام شرکت هما بود، بسیاری از این خلبان‌ها علی‌رغم متحمل شدن زیان و ضرر فراوان، به علت بی‌توجهی مسئولان وقت، از کشور خارج شدند.
حسامی اظهار داشت: خلبانان این امر را در شأن خود نمی‌دیدند و انتظار داشتند که در دولت نهم به این امر توجه شود، نکته جالب این که سند‌هایی که بدهی خود را داده بودند آزاد شد، اما هیچ‌کدام از خلبان‌ها از "هما " بیرون نرفتند.
وی با بیان اینکه صحبت کردن بدون دلیل و مدرک کار آسانی است، تصریح کرد: آنهایی که مدعی مهاجرت خلبان‌ها از ایران در دولت نهم هستند، لازم است گفته‌های خود را با ارایه سند و مدرک معتبر تصدیق کنند.
حسامی ادامه داد: شرکت هما در حال حاضر آمادگی کامل دارد که اسامی آن تعداد از خلبان‌ها که در دولت اصلاحات از این شرکت خارج شده‌اند را با سند و مدرک ارائه دهد.
وی تصریح کرد: این در حالی است که برخی از خلبان‌ها که در دولت‌های قبلی از "هما " خارج شدند نیز با پی‌گیری و تشویق دولت نهم به این شرکت برگردانده شده‌اند که برخی از آنها هم‌اکنون به عنوان بهترین و کار‌آمدترین خلبانان و کارکنان این شرکت، 24 ساعته در خدمت "هما " هستند.
مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: عدم خروج حتی یک خلبان در دولت نهم از ایران، در مقایسه با خروج 80 الی 90 خلبان از شرکت هما در دولت اصلاحات، بسیار امیدوار کننده است و نشان از جذب، تشویق و ترغیب این قشر، جهت انجام خدمت صادقانه به مردم دارد.

نظرات 2 + ارسال نظر
Saviour-Hitler چهارشنبه 10 تیر 1388 ساعت 09:23 ب.ظ

سلام ...خسته نباشی...


آقا محمد توی این رزمایش نیروی هوایی ...

اخبار وقتی خبر ها رو اعلام میکرد؛ می گفت جنگنده راهبردی سوخو 24
منظور از راهبردی چی هست؟

دوست عزیز منظور از راهبردی همان استراتژیک می باشد یعنی هواپیماهایی که از نقش حیاتی و قابل توجه ای برخوردارند سوخو ۲۴ نیز بدلیل قابلیت حمل موشک ها و تجیزات و بمب های هسته ای و با قدرت تخریب بالا و سنگین و قابلیت دورپروازی اش می تواند نقش تعیین کننده ای در زدن ضربه مهلک به دشمن داشته باشد.از این نوع هواپیماها در ایران فقط سوخو ۲۴ موجود است و بعد از آن هواپیمای اف ۴ است که اگرچه داترای قابلیت های زیادی است ولیکن در عمل به عنوان راهبردی شناخته نمی شود.

nightlight شنبه 13 تیر 1388 ساعت 03:39 ق.ظ

سلام، امروز سالگرد انهدام ارباس ایرانی هست ...

همه گی خوشحال می شیم مقاله یی درین مورد بذارین ...

و ، خسته نباشید ...

دوست خوبم
از یادآوری شما مهربان سپاسگرام .به دلیل مشغله کاری در روز مدنظر نتوانستیم ارائه خدمت نمائیم ولیکن بر حسب وظیفه (همچون کلیه سال هایی که وبلاگ بر قرار است)مقاله ای در مورد این جنایت آمریکائی ها علیه مردم ایران قرار خواهیم داد.سپاسگزاریم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد