مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

اسرائیل در هراس از حضور اس ۳۰۰ در ایران

اسرئیل می‌خواهد دست‌کم 25 فروند از هواپیماهای جنگنده اف-35  که توانایی مقابله با سیستم ضد هوایی  اس ـ 300 روسی را دارد، از آمریکا خریداری کند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، خبرگزاری روسی «ریا نووستی» با اعلام این خبر، نوشت: تل آویو اعتقاد دارد که این جنگنده‌ها می‌توانند خطرات سیستم دفاع موشکی اس ـ300 روسی را که به ایران فروخته شده است، با به‌کارگیری یکسری از کامیوترهای شبیه‌ساز خنثی کند.

هواپیمای جنگنده اف ـ 35 که توسط کمپانی لاکهید مارتین ساخته شده است، یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای دنیا به شمار می‌رود که خریداری آن از سوی اسرائیل، باعث می‌شود که این رژیم بتواند این ناوگان را جایگزین ناوگان هواپیماهای مدل اف-15 و اف-16 خود کند.

بنا بر این گزارش، درخواست رسمی وزارت دفاع اسرائیل در این هفته برای پنتاگون فرستاده شده است و برآورد می‌شود که قیمت هر کدام از این هواپیماها، حدود رقم نجومی صد میلیون دلار باشد.

بر پایه این گزارش، اسرائیلی‌ها به دنبال تأمین سه هدف مهم با خرید این هواپیماها و بومی‌سازی آنها برای خود هستند؛ نخست، به هم پیوستگی سیستم‌های الکترونیکی ساخت اسرائیل با سیستم آمریکایی، دیگر این‌که به هم پیوستگی سیستم ارتباطی و مخابراتی اسرائیل با سیستم آمریکایی هواپیما و سرانجام، توانایی حل موضوعات و مشکلات تکنیکی و ساختاری هواپیما توسط کارشناسان اسرائیلی.

قرار است، این قرارداد، در سال 2010 به امضا رسیده و نخستین تحویل این هواپیما در سال 2014 به اسرائیل صورت پذیرد.

همچنین دولت اسرائیل می‌‌خواهد پنجاه هواپیمای دیگر را ـ که قدرت پرواز و فرود عمودی داشته باشند ـ  در آینده نزدیک خریداری کند.

در همین حال، اسرائیل همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا سیستم دفاع موشکی اس ـ 300 که قرارداد آن در سال 2007 بین ایران و روسیه به امضا رسیده است، در اختیار ایران قرار نگیرد.

گفتنی است، سیستم دفاع موشکی اس ـ 300 دامنه‌ای به گستردگی 195 کیلومتر دارد و توانایی هدف گرفتن موشک‌ها و همچنین هواپیما‌ها از ارتفاع ده متری تا 27 کیلومتری را دارد.

این یکی از سیستم‌های پیشرفته است که بسیاری از کارشناسان نظامی، آن را با سیستم دفاع موشکی پاتریوت US MIM - 104 مقایسه می‌کنند. 

مطالب فوق مورد تائید(یا رد) مسئولین وبلاگ مجله هوایی نمی باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد