مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

توان موشکی ایران:بسیار پیشرفته تر از آنچه که غرب می پندارد

                                             شیطنت مجدد صهیونیست ها 


 کارشناسان نظامی اسراییل در گزارشی که اخیرا درباره توان موشکی ایران ارایه داده اند ار تقویت توان موشکی ایران در سال های آتی ابراز نگرانی کرده اند .

به گزارش عصر ایران وب سایت اینترنتی " Examiner " با اشاره به این گزارش آورده است که توان موشکی ایران بسیار فراتر از آن چیزی است که کشورهای غربی درباره ایران می دانند.

در این گزارش آمده است که ایران در برنامه میان مدت و بلند مدت ارتقای توان موشک های بالستیک خود قصد تولید 1000 موشک بالستیک با برد بالای 1550 مایل (2500 کیلومتر ) را دارد.

در این گزارش آمده است که ایران همچنین قصد تولید 500 سکوی متحرک پرتاب موشک را دارد که قابلیت این را خواهد داد که موشک ها ی بالستیک در سرزمینی با وسعت 1 میلیون و ششصد هزار کیلومتر مربع ،  قابل استتار و جابجایی شوند و امکان هر گونه حمله پیشدستانه برای نابودی توان موشکی ایران به حداقل برسد.

در این گزارش که به نظر می رسد همانند بسیاری دیگر از گزارش های اسراییلی ها درباره توان و خطر تسلیحاتی ایران اغراق شده است آمده است که توان موشکی ایران بسیار فراتر از حد انتظار کشورهای غربی است و کشورهای غربی می پندارند که با توجه به محدودیت های ایران در دسترسی به تکنولوژی های ساخت موشک های دوربرد و ابزارهای پرتاب کلاهک های هسته ای ، امکان پیشرفت ایران در این زمینه بسیار کند و همراه با موانع زیادی است .

نظرات 1 + ارسال نظر
فرنام یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 08:20 ق.ظ

توان موشکهای ما که از کره شمالی بیشتر نیست چون تمام تکنولوژی ما خرید از کشور های کره شمالی و چین و روسیه هست .وقتی تمام ورودی ها به کشور را ببندند و تحریم شویم و نان شب نداشته باشیم . تمام کارخانجات ما تولید می کنند و لی با ماشین آلات خارجی اگه ما بیاییم و کپی آنها را بسازیم چون دانش آن را نداریم جواب نمی دهد و توان به روز رسانی آنها را هم نداریم و مثل شوروی می شویم همه چیز ساکن و بی روح می شود و متلاشی می شویم ما باید امروز یا ۱۰۰ سال دیگر به خواسته های انسانی و بین المللی پاسخ گو باشیم مثل یک محله یکی نانوا یکی قصاب یکی ........ اگه قصابه بخواد هم چیزشه خودش تولید کنه و نانوا هم بخواد همه چیز را خودش تولید کند و ... آیا می شود .پس چه بهتر است بعد از سی سال درس بگیریم و ضرر را ادامه ندهیم . ما در حال حاضر یک صدم جمعیت دنیا را داریم و مصرف انرژی ما ۹ درصد انرژی مصرفی در جهان است به قول یک استاد اقتصاد اگر تمام ایرانی ها سر کار نروند و در خانه بخوابند و فقط انرژی را که توسط شرکت های خارجی در ایران تولید می شود را بفروشند وضع زندگی ما چندین برابر بهتر می شود .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد