مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

پیشنهاد اوباما درباره اموال بلوکه شده ایران

اوباما با این اقدام می خواهد هم پرونده دارایی های بلوکه شده ایران در آمریکا که یکی از محورهای اصلی اختلاف دو کشور را مختومه کند و هم با ارائه این شانزده ایرباس پیشرفته مشکلات روزافزون ناوگان هوایی ایران را از بحران خارج کند و به اصطلاح حسن نیت خود را به طرف ایرانی ابراز کند تا باب مذاکره مستقیم با رهبران ایران گشوده شود.

سایت پارسینه نوشت:(منبع خبر مورد تائید نیست)

در محافل سیاسی شنیده می شود یکی از پیشنهادات اصلی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای تعامل با ایران، ارائه شانزده فروند هواپیمای مسافربری ایرباس در قبال دارایی های بلوکه شده ایران در آمریکا است.

اوباما با این اقدام می خواهد هم پرونده دارایی های بلوکه شده ایران در آمریکا که یکی از محورهای اصلی اختلاف دو کشور را مختومه کند و هم با ارائه این شانزده ایرباس پیشرفته مشکلات روزافزون ناوگان هوایی ایران را از بحران خارج کند و به اصطلاح حسن نیت خود را به طرف ایرانی ابراز کند تا باب مذاکره مستقیم با رهبران ایران گشوده شود.

دارایی های بلوکه شده ایران در آمریکا به حدود 12 میلیارد دلار می رسد که شامل اموال دیپلماتیک، وجوه نقدی، اموال نظامی و غیر نظامی می شود و در پی حادثه 13 آبان 1358 از سوی ایالات متحده مسدود و توقیف شد.

بعدها در جریان اجرای مفاد بیانیه الجزایر بر پایه برخی استدلال های حقوقی اختلافاتی میان ایران و آمریکا بروز کرد که دو کشور برای حل اختلافات خود به دیوان داوری لاهه مراجعه کردند .دیوان داوری ایران_ ایالات متحده به عنوان یک راه حل برای پایان دادن به بحران بوجود آمده و همچنین موضوع ناشی از توقیف اموال ایران تاسیس شدکه تاکنون برخی از این اختلافات حل نشده باقی مانده است.

هنوز خبری مبنی بر رد یا قبول این پیشنهاد از سوی مقامات کشورمان منتشر نشده است

نظرات 4 + ارسال نظر
علی شنبه 21 شهریور 1388 ساعت 07:27 ب.ظ

وبلاگ خوبی دارید برادر.من از افغانستان هستم و در پایگاه هوایی آمریکا در بگرام آموزش خلبانی اف-16 را میبینم. امیدوارم که نیروی هوایی ایران هم جنگندههایی مثل سو-37 و میگ-31 دریافت کند.

علی عزیز با سپاس از لطف شما دوست مهربان و برادر فارسی زبان.امیدواریم همواره موفق باشید.در صورت امکان از پایگاه مذکور برای ما عکس ارسال کن.با تشکر

پارس۳۰۰۰ یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 09:03 ق.ظ

اگه بشه پس ارزش 4 سال فشار ارزشش رو داشت جورج بوش که عمرا

علی یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 01:47 ب.ظ

همانطور که میدانید آمریکایها از جاهای مهم و حصاص نظامی به شدت مراغبت میکنند. در انیجا هم دوربین عکسبرداری و خیلی چیزهای معمولی ممنوع هست. حتی تک پیچگوشتی را نباید از پایگاه هوایی برد و نه از بیرون پایگاه به داخل آورد. بنابراین تحط مراقبت شدیدی قرار دارد.به نظر بنده در کشور عزیز ایران هم همینطور باشد. اما از آن چیزی که من نگران هستم نیروی هوایی ایران هست. طبق اطلاعاتی که من دارم جنگندهای ایرانی همه کهنه هستند و شاید فاقد نبرد هوایی. نمی خواهم جسارتی به برادران خلبان ایرانی داشته باشم اما این یک واقعیت هست. همانطر که ما افغانهابه روسیه هیچ اعتمادی نداریم فکر نکنم شما ایرانیها هم داشته باشید. اما از طریق کشور چین شاید بتوانید بخشی از مشکلات نیروی هوایی ایران را برطرف سازید! مثلا همین جنگنده j-10 توان مقابله با اف-16 و در حدی اف_15 را دارد! به نظر شخصی بنده ایران میتواند با کشورهایی که دوست ایران هستند با کمک همین مهندسین این کشورها و مهندسان خلاق ایرانی جنگنده بسازند.هیچ کشوری به تنهایی قادر نیست جنگنده بسازد.

علی عزیز
تحریم های سنگین بلند مدت مشکلات زیادی را برای ناوگان جنگنده های ایران بوجود آورده بخصوص اینکه این جنگنده ها جنگ سنگینی را نیز تجربه کرده و افتخار آفرینی های زیادی داشته اند.در حال حاضر نیز اگرچه تمام زحمت کشان نیروی هوایی کشور عزیزمان ایران بصورت شبانه روزی در تلاشند و هواپیماها را آماده پرواز نگه می دارند ولیکن این ناوگان شایسته کشور بزرگی چون ایران نیست. در خصوص روسیه نیز باید به این نکته اشاره کرد که امروزه همه کشورها بدنبال کسب منافع برای خود می باشند از اینرو به روسیه نیز نمی توان اطمینان داشت (با توجه به سابقه دخالت های روس ها در تاریخ صد ساله اخیر ایران).در خصوص کشور چین و هواپیماهای جی 10 نیز مذاکراتی با چین در جریان است ولیکن توجه بیشتر بروی جی 11(یا همان سوخو 27)تولیدی چین می باشد.
شاد باشی و سرافراز

علی یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 01:57 ب.ظ

اما چیزی که من متوجه شدهام باز هم آفرین بر نیروی هوایی ایران.به خاطر اینکه هنوز هم خنگندهای خود را سر پا نگه داشته و گامهای امیدوار کننده ای به طرف بروز کردن ناوگان هوایی خود برداشته است. شهادت مولایمان حضرت علی علیه ع را به شما و تمام شیعیان ایران و جهان تسلیت عرض مینمایم. به امبد روزی که نیروی هوای ایران زبانزد همه دوستان و دشمنان این کشور اسلامی باشد. شاد و سربلند باشید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد