مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

قطارهای موشک انداز روس ها

 

این سیستم، یکی از مخوفترین سیستمهای پرتاب در زمان جنگ سرد و کابوسی برای غرب بود اما در سال 2005، روسیه 36 قطار مخصوص حمل موشک اتمی را نابود کرد. این قطار با نام BZHRK شناخته میشد و توانائی حمل موشک SS-24 را داشت. در حالیکه مقام های رسمی دلیل اسقاط کردن BZHRK را پایان عمر عملیاتی ذکر کرده بودند اما این قطارها برای پرتاب ورژن جدید موشک های توپول عملیاتی شده بودند.

این سیستم پرتاب آمریکایی ها را بسیار عصبانی کرده بود زیرا آمریکا قادر به شناسائی BZHRKها از قطارهای حمل بار معمولی در سرتاسر خاک شوروی نبود! هر سیستم پرتاب BZHRK قادر به طی 1000 مایل در 24 ساعت بود و توانائی شلیک در نقاط از پیش تعیین شده و یا هر نقطه دیگری در مسیر حرکت را دارا بود. به دلیل آنکه پنتاگون قادر نبود تا تشخیص دهد کدام قطار باری حامل موشک می باشد از این روی تصمیم گرفت تا با یک شبکه ماهواره ای مشتمل بر 18 ماهواره خاک شوروی را تحت پوشش قرار دهد.

پس از تجزیه شوروی و توقف تعدادی از این سیستمهای پرتاب متحرک، آمریکا تصمیم گرفت تا تعداد ماهواره های نظارتی خود را به 3 تا 4 کاهش دهد. سر انجام تحت فشار امریکا و پیمان کنترل سلاح های اتمی BZHRK ها اسقاط شدند.




منبع:سایت میلیتاری


نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 13 آبان 1388 ساعت 07:12 ب.ظ http://irtopdl.ir

تبادل لینک بدون تایید یعنی همون لحظه لینکت ثبت میشه - پایین صفحه رو ببین قسمت تبادل لینک www.irtopdl.ir اگه تبادل بنر هم دوست داشتی www.phpbaner.irtopdl.ir راستی پیج رنکمم 3 هستش

اسی جمعه 15 آبان 1388 ساعت 10:17 ب.ظ

سلام محمد خان.خسته نباشید.یه پیشنهاد:بک گراند سایت سیاه شده اکه ممکنه یه همان حالت قیلی برگرده آخه وقتی آبی رنگ بود آرامش بخش بود و بهتر بود.
حالا یه سوال:آگه تو ایران زیرساخت ها فراهم بشه میشه مثل شوروی سابق از این قطار ها استفاده کرد؟
در ضمن خبرهای در زمینه خرید بالگرد ترابری یا رزمی برای هوانیروز وجود داره یانه؟ساخت در داخل کشور چطور.
خیلی ممنون

اسی عزیز با تشکر از اظهار نظر شما.بروی چشم
ما الان از قطارهای موشکی روس ها جلوتریم زیرا ناوگان موشکی ما بروی کشنده های جاده ای بوده و قابلیت زیادی برای حرکت و پپرتاب موشک برخوردار است ولیکن مسیر قطار قابل پیش بینی و ردیابی است.
ما هنوز خبری نشنیدیم ولیکن پیگیری می نمائیم.با سپاس

فرنام سه‌شنبه 19 آبان 1388 ساعت 11:00 ق.ظ

کومنیست ها با ان قدرت و حکومت و علمشان در مقابل مردم خودشان و جهان نتوانستند مقابله کنند و نابود شدند . نمی دانم چرا در کشور ما دوست دارند سیاست ها و تجربیات ازموده شده کومنیست ها را بیازمایند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد