مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

پاکستان به کمک چین هواپیمای جنگی تولید کرد

عصر ایران- "راو قمر سلیمان "فرمانده نیروی هوایی پاکستان اعلام کرد کشورش نخستین هواپیمای پیشرفته جنگی از نوع " تندر جی وی 17"  را با همکاری چین تولید کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه البیان دبی، وی توضیح داد که این هواپیما در مجتمع هواپیمایی پاکستان در شهر کامرا تولید شده است.

سلیمان اضافه کرد: این جنگنده در اواخر ماه جاری میلادی پرواز خواهد کرد. این اقدام بیانگر آغاز دوران جدیدی از روابط اسلام آباد - پکن در ساخت هواپیماست.

فرمانده نیروی هوایی پاکستان ادامه داد: این نوع از جنگنده ها، به تعویض ناوگان کنونی پاکستان از هواپیماهای اف 7 ،  ای 5 و همه انواع میگ کمک خواهد کرد.

نیروی هوایی ارتش پاکستان در سال 1947 میلادی ایجاد شد. براساس آمارهای غیررسمی هم اکنون 65 هزار نفر نیروی ثابت و 10 هزار نفر نیز نیروی احتیاط دارد.

همچنین ناوگان نیروی هوایی پاکستان متشکل از حدود 530 هواپیما در انواع و کاربری های مختلف از جمله جنگنده، شناسایی، آموزشی و ترابری است.

دو جنگ پاکستان و هند در سال های 1965 و 1971 از مهمترین صحنه های مشارکت نیروی هوایی پاکستان به شمار می رود. همچنین این نیرو در وضعیت صلح از 10 فرودگاه و پایگاه نظامی در سراسر پاکستان استفاده می کند
نظرات 1 + ارسال نظر
حمید چهارشنبه 20 آبان 1388 ساعت 12:35 ق.ظ

سلام ممنون از مطالب خوبت میخواستم بدونم هوتاس توی هواپیمای جنگی چی هست؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد