مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

توسل آمریکا به " چهار پای قندهار" برای جاسوسی از ایران

نیروی هوایی آمریکا روز 4 دسامبر (5 روز پیش) اعلام کرد که از هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی " دیده بان RQ -170  " ، برای جاسوسی از ایران استفاده می کند.
 سایت "    CANADAVIEWS.CA  " در گزارشی در این باره می نویسد : این هواپیمای جاسوسی که طول بال آن 20 متر بوده و رادار گریز است ، از سال 2007 در قندهار به پرواز در آمد و هدف اصلی عملیات های این هواپیمای جاسوسی کنترل و مراقبت از تحرکات نیروهای طالبان در جنوب افغانستان بود .
مقامات نظامی آمریکا در افغانستان در هفته جاری تایید کردند که از این هواپیمای جاسوسی برای کنترل و مراقبت مناطق مرزی افغانستان با ایران و پاکستان و نیز جمع آوری اطلاعات از داخل ایران استفاده می کنند.
در بال های بلند این هواپیما که طراحی کمپانی " لاکهید مارتین " آمریکا است ، حسگرهایی تعبیه شده و قادر است با عکسبرداری و فیلمبرداری در ارتفاعات پایین اطلاعات مورد نیاز نیروهای رزمی را جمع آوری کرده و در عملیات های نظامی  مورد استفاده قرار دهد.
با این حال آمریکایی ها از این هواپیمای جاسوسی که نام آن را " چهارپای قندهار " گذاشته اند ، برای جمع آوری اطلاعات  از ایران نیز استفاده می کنند . این هواپیمای بدون دنباله بسیار شبیه به هواپیمای بمب افکن " بی 2 " آمریکا است .
عملیات جاسوسی نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان از ایران ، مغایر با مقررات بین المللی حضور نیروهای خارجی در خاک یک کشور است . طبق مقررات و عرف بین المللی نیروهای اشغالگر در یک کشور ، حق انجام عملیات جاسوسی از خاک کشورهای همسایه را ندارند .
اذعان به انجام عملیات جاسوسی از خاک ایران از سوی نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان در حالی صورت می گیرد که واشنگتن قرار است تعداد نیروهای خود در این کشور را در 6 ماه آینده از 68 هزار نفر کنونی به 98 هزار نفر برساند .
با این حال ، واشنگتن که در باتلاق  جبهه جنگ با طالبان در افغانستان گرفتار شده ، ایران را به دخالت درامور  افغانستان و تسلیح گروه طالبان متهم می کند .

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 آذر 1388 ساعت 12:26 ق.ظ

خوب اینا که از ما جاسوسی میکنن با این هواپیما آیا ارتش میتونه اینو ردیابی و کنه?

پاکستان را هم با همینا بمباران میکردن ولی حالا میرن با جنگنده بمباران میکنن! اگه بهشون رو بدیم خیلی بد میشه باید در دفاع از مرزهامون جدی باشیم تا کسی فکرهای غلط و بیجا نکنه و کشورمان را ضعیف فکر نکنه.من که خیلی تعصبی هستم هر وقت که از این خبرا میشنوم.

شاد و سر بلند باشید آقا محمد.بعضی وقتا جواب بنده حقیر رو نمیدید.اگه بی احترامی یا پر حرفی میکنیم من معضرت می خواهم از کنجکاوی زیادم در این مورد ها =)

به نظر ما فعلا امکان ردیابی آن وجود ندارد. درمورد ژاکستان نیز هم از جنگنده های سرنشین دار و هم بدون سرنشین ستفاده می شود.معمولا برای رعایت اصل غافلگیری و ترورهای هدفمند از جنگنده های بدون سرنشین استفاده می نمایند.مطمئن باشید مسئولین در دفاع از مرز ها جدی بوده و تمام تلاش خود را می نمایند ولیکن گاهش شما یک کشتی گیر ۶۰ کیلوئی هستید و رقیب یک کشتیگیر ۱۰۰ کیلوئی.پس می بایست با احتیاط و بدور از هر گونه عجله ای اقدام نمود.
ما تا آنجائی که بتوانیم و دانشش را داشته باشیم از پاسخگویی دریغ نخواهیم کرد.شاد باشید

سعید شنبه 21 آذر 1388 ساعت 10:16 ق.ظ

با سلام
فکر کنم اسم هواپیما اشتباه شده احتمالا هواپیما
RQ-3-darkstar
باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد