مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

بازگشت به آسمان

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون توان تخصصی ایران در صنعت هوایی کشور به قدری افزایش یافته است که می توانیم هواپیماهای دیگر کشورها را تعمیر کنیم.

به گزارش مهر، فرهاد پرورش امروز در مراسم اتمام تعمیر اساسی 2 فروند هواپیمای بوئینگ 747 و ایرباس 300 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور با اشاره به اینکه از سالها پیش مذاکراتی برای استفاده از پتانسیلهای داخلی برای افزایش توان بخش هوایی کشور انجام شده است، اعلام کرد: این ششمین هواپیمای بوئینگ و دهمین هواپیمای ایرباس هما است که تحت تعمیرات اساسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کشورهایی تحریم کننده ایران چشم به زمینگیر شدن هواپیماهای کشورمان دارند، اظهار داشت: با توجه به تخصص امروز کشور در صنعت هوایی ما نه تنها توانسته ظرفیت جابه جایی بوسیله حمل و نقل هوایی در کشور را افزایش دهیم بلکه شاهد افزایش توان تعمیراتی متخصصان داخلی در این بخش نیز هستیم.

پرورش در ادامه بر لزوم بازاریابی برای تعمیرات هوایی در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: توان تخصصی تعمیراتی ما به حدی رسیده است که حتی می توانیم هواپیماهای دیگر کشورها را نیز تعمیر کنیم.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: حتی توان تخصصی ایران در حدی است که در آینده نزدیک می تواند موتورهای سنگین تر را تعمیر کنیم، ضمن اینکه پس  از آن حتی می توانیم به ساخت بدنه هواپیما دست یابیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه اکنون توان تعمیراتی کشور از چند سال قبل بیشتر شده است، گفت: در گذشته برای تعمیر و اورهال هواپیماها در حدود 7 تا 10 و گاهی تا 12 میلیون دلار هزینه می شد تا در خارج از کشور آنها را تعمیر و به روز رسانی کنند، این در حالی است که امروز ما با یک سوم آن هزینه قادر به انجام تعمییرات با کیفیتی بالاتر در داخل کشورهستیم.

پرورش در پایان با اعلام اینکه دو فروند هواپیمای بوئینگ 747 و ایرباس 300 که تعییرات اساسی روی آنها انجام شده است، تا دو هفته آینده وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد، از تجهیز تمام هواپیماهای ایرباس هما در آینده خبر داد.
 

رونمایی از هواپیمای بوئینگ 747 اورهال شده ایران ایر

  

مسئول ساخت هواپیماهای پهن پیکر در وزارت صنایع و معادن از ورود این وزارت به طراحی و ساخت هواپیمای مسافری خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، منوچهر منطقی در مراسم تحویل دو فروند هواپیمای اورهال (تعمیرات اساسی) شده به هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) در جمع خبرنگاران گفت : طراحی و ساخت هواپیما با مشارکت بین المللی و چهار وزارتخانه انجام می شود.

مشاور وزیر صنایع در ساخت هواپیماهای پهن پیکر با بیان اینکه برای طراحی و ساخت هواپیما با طرف خارجی در حال توافق نهایی هستیم گفت : وزارتخانه های صنایع و معادن ، راه و ترابری ، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و علوم ،تحقیقات و فناوری در این کار همکاری خواهند داشت.

منطقی ، تعمیرات اساسی و دستیابی به دانش تعمیرات هواپیما را گامی مهم در مسیر ساخت هواپیما اعلام کرد و گفت : برای طراحی و ساخت هواپیما از ظرفیت مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی بیشترین بهره گیری خواهد شد.

نمایی از موتور هواپیمای ایرباس و آشیانه شرکت مهندسی تعمیرات هواپیمایی فارسکو

  

دیدن عکس های بیشتر:http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8810151388

نظرات 2 + ارسال نظر
امیر حسین پنج‌شنبه 17 دی 1388 ساعت 01:31 ق.ظ

سلام ایا رجیستر ان دو را میدانید

امیر حسین عزیز ۷۴۷ که رجیسترش ep:iac می باشد ولیکن ایرباس300 را نه.

Capello پنج‌شنبه 17 دی 1388 ساعت 06:01 ب.ظ http://www.aerospacetalk.ir

با سلام . خسته نباشید خدمت محمد عزیز ...

ایرباس 300 فوق EP-IBV و 747 EP-IAC بوده اند .

همچنین EP-IBZ دیگر ایرباس 300 ایران ایر هم در حال انجام تعمیرات سنگین است.

کاپلو عزیز از محبت و همچنین اطلاعرسانی کاملتان سپاسگزاریم.همواره همراه ما باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد