مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

IATA آمار سوانح هوایی سال 2009 را اعلام کرد



معاون ایمنی هوانوردی یاتا اعلام کرد: میزان سوانح هوایی در سال 2009 نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته است، اما تعداد جان باختگان این سوانح نسبت به سال 2008 افزایش داشته است.
به گزارش تارگاه رسمی IATA "گونتر ماتسچنیگ" با بیان این مطلب افزود: در سال 2008 میلادی 109 فقره سانحه ی هوایی در سراسر جهان رخ داد که این میزان در سال گذشته با 66 درصد کاهش، به 73 سانحه رسید. وی تصریح کرد: میزان سوانح هوایی 2009 در سال گذشته با کاهش محسوس نسبت به سال های گذشته، در تاریخ این صنعت بی سابقه بوده است.
ماتسچینگ یادآور شد: در سال 2008 میلادی 23 سانحه ی مرگبار هوایی در سراسر جهان رخ داد، اما میزان سوانح مرگبار از اول ژانویه تا 30 نوامبر سال گذشته، با کاهش قابل توجه نسبت به سال پیش از آن، به 16 مورد رسید. این در حالی است که تعداد جان باختگان سوانح هوایی از 502 نفر در سال 2008 به 680 نفر در سال گذشته رسید.
معاون ایمنی هوانوردی یاتا در خصوص دلایل بروز سوانح هوایی گفت: دلایل متعددی در بروز سوانح دخیل بوده اند، اما تعرض به حریم باند مهم ترین دلیل بروز سوانح هوایی در سال گذشته بوده است؛ به گونه ای که از 73 سانحه ی هوایی، 19 سانحه به دلیل تعرض به حریم باند رخ داده است.
وی ادامه داد: در فاصله ی سال های 2004 تا 2008 میلادی، 139 سانحه از مجموع 501 سانحه ی هوایی، به دلیل تعرض به حریم باند رخ داد که این میزان برابر با 28 درصد کل سوانح این دوره بوده است. ماتسچینگ در خصوص تعداد سوانح هوایی مربوط به شرکت های عضو یاتا گفت: در سال گذشته، شرکت های عضو این اتحادیه، عملکرد مطلوبی داشتند و میزان سوانح آنها، یک سانحه به ازای هر یک میلیون و 850 هزار پرواز گزارش شده است.
وی برنامه های بازرسی یاتا را در پیشگیری از بروز سوانح هوایی موثر دانست و گفت: طرح ها و برنامه های ایمنی یاتا تاثیر مطلوبی در کاهش سوانح پروازی داشته است و پیش بینی می کنیم با اجرای برنامه های جدید مانند "سامانه ی مدیریت خطرات خستگی" که برای سنجش و مدیریت میزان خستگی خدمه ی پروازی طراحی شده است، میزان سوانح هوایی بیش از پیش کاهش یابد.
معاون ایمنی هوانوردی یاتا در خصوص این برنامه گفت: برنامه ی مذکور برای سنجش میزان خستگی آن دسته از خدمه ی پروازی طراحی شده است که در پروازهای مستقیم 14 تا 18 ساعت حضور دارند.وی در پایان گفت: اعضای یاتا ملزم به اجرای برنامه های ایمنی این نهاد هستند و در این راستا، کلیه ی 232 عضو این نهاد بین المللی موفق به دریافت گواهینامه ی یوسا شده اند.


پورتال فرودگاه های کشور
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد