مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

امتناع فرانسه از تحویل رادار به ایران

عضو هیات مدیره فرودگاه های کشور گفت: شرکت های هواپیمایی داخلی حدود یکهزار میلیارد ریال به شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور بدهکار هستند.

به گزارش ایرنا، "محمدرضا عبدالرحیمی" افزود: چنانچه طرح هدفمند کردن یارانه ها و آزاد سازی قیمت ها در کشور عملیاتی و قیمت بلیت شرکت های هواپیمایی از حالت بلاتکلیفی خارج شود ، این شرکتها قادر خواهند بود علاوه بر سوددهی ، بدهی کلان خود را به شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور بپردازند.

به گفته وی هم اکنون فقط سه فرودگاه امام خمینی (ره) ، مهرآباد و شهید هاشمی نژاد مشهد قادرند از محل درآمدهایشان، هزینه های جاری خود (نه هزینه های عمرانی و سرمایه ای ) را تامین کنند؛ بقیه فرودگاه های کشور حتی قادر به تامین هزینه های جاری خود نیستند.

معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور با اشاره به مولفه های اقتصادی بسیار در فرودگاه ها به عنوان پیشانی و توسعه کشور و آثار جانبی مثبت آن یادآور شد در این ارتباط باید نقش فرودگاه ها به عنوان بسترساز توسعه پایدار و شتاب بخش رونق اقتصادی کشور بازخوانی شود.

عبدالرحیمی با بیان اینکه فرودگاه ها و سامانه های هوانوردی کشور با رعایت معیارهای استاندارد بین المللی فعالیت می کنند، تحریم های کشورهای غربی را در صنعت هوانوردی کشور بی تاثیر خواند و خاطرنشان کرد: از برکات این تحریم ها؛ بالا رفتن توان تخصصی داخلی بوده که متخصصان ایرانی بدون وابستگی، سامانه های پیچیده را نگهداری می کنند و سازندگان داخلی نیز بخشی از قطعات مورد نیاز را می سازند.

وی پوشش راداری بالای 28هزار پا و 90درصدی پوشش راداری زیر 28هزار پا آسمان کشور را با استفاده از توانایی های کشور افتخاری ماندگار برای فرزندان این مرز و بوم خواند و یادآور شد با تلاش های صورت گرفته و بهره مندی از توانایی های داخلی در آینده شاهد موفقیت های بیشتری در این عرصه خواهیم بود.

عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور، جلوگیری از تحویل یک رادار غیرنظامی به شرکت فرودگاه های کشور از سوی دولت فرانسه را با وجود پرداخت هزینه آن ، مغایر با شعارهای بشردوستانه دولت فرانسه دانست و گفت:این اقدام دولت فرانسه یک اقدام ضدبشری است چون به ایمنی پروازها و سلامت مسافران ارتباط دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد دوشنبه 21 دی 1388 ساعت 04:38 ب.ظ

آقا محمد میشه یک مقاله ای در باره تهدیداتی که هر روز از طرف چند کشور غربی علیه ایران مطرح میشه و شرایط فعلی دفاعی کشورمان با اینا بزاری? جنرال پتراس فرمانده نظامی آمریکا امروز ایران را مورد تهدید نظامی قرار داد.البته مصاحبش با شبکه سی ان ان بود.!

محمد عزیز
سالهاست که کشورهای غربی ما را تهدید می کنند البته آنها توانایی های قابل توجه نظامی دارند که عملا برتری زیادی به ما دارند ولیکن آنها عاقلتر از این حرف ها هستند که تهدیدات خود را اجرائی کنند زیرا حمله به ایران همانند انفجار بمبی است که منطقه را برای سالیان زیاد نا امن خواهد کرد.هم اکنون نیز شاهدیم کلیه کشورهای غربی متحد شده و ظرف چند روز افغانستان و عراق را گرفتند ولیکن توانستند طالبان را نابود کنند؟توانستند امنیت را به عراق بیاورند. توانستند امنیت را به خلیج عدن ببرند.توانستند سومالی را پاکسازی کنند؟ توانستند فلسطینی ها را تسلیم کنند؟ و چندین سوال دیگر؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد