مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

فعالیت 190 فروند هواپیما درناوگان هوایی کشور

فعالیت 190 فروند هواپیما درناوگان هوایی کشور
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به جز هواپیماهایی که در سه دهه گذشته از رده خارج شدند تعداد ناوگان هوایی کشور از 25 فروند هواپیما در سال 57 به 190 فروند در زمان حاضر رسیده است.
   
به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده روز دوشنبه با تشریح عملکرد بخش حمل و نقل هوایی کشور همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: در ابتدای انقلاب ناوگان هوایی کشور شامل 25 فروند با چهار هزار و 169 صندلی پروازی بود که کار جابه جایی دو میلیون و 600 هزار نفر مسافر داخلی را برعهده داشت.

وی با بیان اینکه در سال 57 یک میلیون نفر مسافر خارجی توسط ناوگان هوایی کشور جابه‌جا شد، ادامه داد: در این سال همچنین 14 هزار و 400 تن بار داخلی و حدود 33 هزار تن بار خارجی جابه جا شده است.

جعفرزاده در خصوص تعداد پروازها در ابتدای انقلاب، گفت: در این سال تعداد پروازهای داخلی 31 هزار و 200 پرواز و پروازهای خارجی 18 هزار و 400 پرواز و پروازهای عبوری نیز 31 هزار و 100 پرواز بوده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه با اشاره به از رده خارج شدن تعدادی هواپیما از ناوگان هوایی طی سه دهه گذشته، اظهار داشت: هم اکنون تعداد ناوگان هوایی به 190 فروند با بیش از 31 هزار صندلی پروازی رسیده است.

وی اضافه کرد: کل مسافر جابه جا شده در سال 78 از حدود سه میلیون نفر به بیش از 20 میلیون نفر طی 166 هزار و 837 پرواز و پروازهای عبوری نیز از 31 هزار به 99 هزار و 778 پرواز رسیده است.

جعفرزاده در خصوص موافقتنامه های انجام شده بین ایران و سایر کشورها، گفت: در سال 57 حدود 19 موافقتنامه هوایی بین ایران و سایر کشورها به امضا رسید که این میزان در سال 88 به حدود 81 موافقتنامه رسید.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین یادآور شد: از مجموع 190 فروند هواپیمای موجود، 151 فروند هواپیمای نوع غربی و 39 فروند هواپیمای نوع شرقی است.

وی تصریح کرد: از شش سال پیش تاکنون که تعمیرات اساسی هواپیماهای پهن پیکر در شرکت هواپیمایی فارسکو ممکن شد هیچ هواپیمای پهن پیکری برای تعمیرات اساسی و چک به خارج از کشور اعزام نشده است.

جعفرزاده گفت: تاکنون اورهال (تعمیرات اساسی) 13 فروند هواپیمای بوئینگ 747 و 32 فروند هواپیمای ایرباس انجام شده و چهاردهمین هواپیمای 747 نیز در این شرکت به دست متخصصان داخلی در حال تعمیر اساسی است.

وی افزود: با توجه به اینکه تعمیرات اساسی بوئینگ 747 در خارج از کشور حدود 12 میلیون دلار هزینه دارد، انجام این تعمیرات در داخل کشور افزون بر پنج میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهد داشت.

جعفرزاده در پایان گفت: تعداد هواپیمای سبک و هلیکوپتری 173 فروند و تعداد هواپیماهای فوق سبک موجود نیز 104 فروند است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد