مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

تشکیل اولین گردان جنگنده‌های صاعقه !!

 


امیر خلبان سید محمد‌علوی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اعلام این خبر گفت: این گردان اولین گردان شکاری بمب‌افکن با تجهیزات و جنگده‌های ساخت داخل است که این جنگده‌ها توسط پرسنل نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع به صورت مشترک ساخته شده است.
علوی با بیان اینکه معمولا اسکادران‌ها از 12، 18 و 24 فروند جنگده تشکیل می‌شوند، خاطرنشان کرد: امروز ما به استعدادی رسیده‌ایم که می‌توانیم یک اسکادران جنگده تشکیل داده و به دنبال آن هستیم تا با اضافه کردن جنگده‌های جدید با کمک وزارت دفاع، این تعداد را به حد نهایی خود برسانیم.
وی آموزش خلبانان این اسکادران در داخل کشور را از نقاط قوت آن دانست و تاکید کرد: تمامی خلبانان حاضر در این اسکادران در داخل کشور آموزش دیده‌اند و این جنگده‌ها نیز طی چندین مرحله در رزمایش‌های مختلف با مهمات مشقی و جنگی تست شده‌اند و توانایی حمل انواع مهمات را نیز دارند.

* نسل 4 و 5 صاعقه در راه تولید

معاون عملیات نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: این جنگده‌ها پرواز در سطح آب و خشکی و هدف قرار دادن اهداف دوربرد را با موفقیت پشت سرگذاشته‌اند و ما امیدواریم بتوانیم ضمن ارتقاء جنگده صاعقه، نسل‌های 4 و 5 آن را نیز تولید و به توان نیروی هوایی ارتش اضافه کنیم.
علوی پشتیبانی سطحی از نیروها، ماموریت شکاری بمب‌افکن و مأموریت شکاری رهگیر را از جمله مأموریت‌های این اسکادران جدید دانست و یادآور شد: این اسکادران هم توانایی رهگیری هواپیماهای متجاوز و مقابله با آنان را دارد و هم می‌تواند اهداف زمینی را در هر نقطه‌ای به خوبی مورد حمله قرار دهد و این جنگده‌ها توانایی حمل بمب، انواع راکت و مسلسل را دارا هستند.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد شنبه 8 اسفند 1388 ساعت 05:06 ق.ظ

آقا محمد آیا این گردان جدید صاعقه ها توان به کار گرفتن موشکهای هوا به هوا رادارند یا براشون در نظر گرفته شده است?

قطعا بله دوست عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد