مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

جشن هفدهمین سال پرواز بدون سانحه در هوانیروز کرمان


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر خلبان کیومرث احدی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: حوادث و سوانح هوایی برای ما درس عبرت است که در کار سهل انگاری نکنیم و همه می‌دانیم خلبان و گروه فنی عامل بیشتر سوانح هوایی هستند.
وی با بیان اینکه سوانح هوایی در کمترین زمان ممکن و در حد ثانیه رخ می‌دهد، اظهار داشت: در بسیاری از این سوانح از شروع تا وقوع سانحه حداکثر 10 الی 15 ثانیه طول کشیده است.
فرمانده هوانیروز در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 50 درصد از سوانح هوایی در زمان نشستن و برخاستن وسیله پرنده اتفاق می‌افتد لذا باید در طول این زمان از صد درصد حواس ستفاده کرد.
احدی در ادامه تصریح کرد: حفظ خونسردی کامل نخستین شرط پرواز است و در بعضی مواقع نیز نقص فنی عامل سانحه بوده که تشخیص عیب اولین شرط خلبان و خدمه فنی پرواز است که باید با مهارت آن را تشخیص دهند و رفع کنند.
وی ادامه داد: پایگاه هوانیروز کرمان با وجود پروازهای عملیاتی و پشتیبانی از قرارگاه‌های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان و کرمان در بحث مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر نیز کارنامه درخشانی داشته است.
احدی در پایان گفت: این پایگاه در دوران دفاع مقدس نیز در بسیاری از عملیات‌ها شرکت داشته و افتخار و برگ زرینی در تاریخ هوانیروز از خود به جا گذاشته است که این امر تنها با مدیریت، کنترل، نظارت، دلسوزی و مسئولیت به انجام رسیده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد