مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

فیلم تیک آف و لندینگ یک فروند C130 بروی ناو USS Carrier

با کلیک روی عکس زیر میتوانید فیلم را ببینید.

 

منبع:انجمن هوافضا

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد سه‌شنبه 17 فروردین 1389 ساعت 10:12 ب.ظ

عرض سلام آقا محمد شرمنده من اطلاعاتم از هواپیما کمه اما خلاصه هی بگی نگی یه چیزایی میدونیم.انشالله که از اطلاعات شما نهایت استفاده رو میبریم.چیز جدیدی نیست فقط مهارت میخواد. و همینکه روی نا و نشست یک چیزی در طرف دم هواپیما هست که باز میشه و در سطح ناو با یک سیم بکسل بسیار قوی گیر میکنه و جلوحرکت هواپیما گرفته میشه.
سوالی داشتم اینکه آیا ما قایقهای تندرو را در داخل ولید میکنیم یا از خارج تهیه میکنیم چونکه شبکه fox news آمریکا ادعا کرد که وزارت دفاع آمریکا در حال تحقیق در این زمینه هست که ایران از کجا این قایقها رو به دست آورده.و ابراز نگرانی کردن از اینکه ایران نوعی بسیار پیشرفتهای از قایقهای تندرورا به خدمت گرفته و بر روی آن موشکهای زد کشتی نسب می خوان بکنن.بعدش گفتن که این قایقها از افریقا یا روسیه واردایران شده. یک چیز جالب هم گفتند اینکه ایران در زمان حال بر روی ساخت موشک سازی سرمایه گذاری کلانی کرده و زیاد به فکر تجهیز نیروی هواییش نیست! خدا کنه حقیقت نداشته باشه:/
و داشتم عکسهایی از خودروهای نظامی نگاه میکردم چشمم به یک جیپ به نام توفان افتاد نوشته بود کاملا مقوم و زده گلوله! وقتی عکشو نگاه کردم نه زره خوبی داشت و پشتش هم پلاستیکی! از خنده روده بر شدیم بابا.قصد توهین نداشتم اما خنده داره زده گلوله و پشتش کاملا پلاستیکی?! :)

محمد عزیز
قطعات چیزی هست و آن علاوه بر مهارت داشتن علم و آگاهی و برنامه ریزی است زیرا هرکولس از همه جهت با هواپیمای جنگنده متفاوت است و اینکه بتوان چنین غولی را بروی ناو هواپیمابر در حال حرکت نشاند کار بزرگی است. تسمه های ترمز نیز اگرچه فرود جنگنده ها بسیار تاثیر گذارند ولیکن فرود با وجود همه این امکانات کار کوچکی نیست.
دوست عزیز استراتژی دفاع دریایی ما از ااوایل جنگ و با حضور ناوهای جنگی آمریکا در منطقه بروی استفاده از قایق های تندرو و موشک انداز کوچک بوده و این استراتژی نتایج خوبی را نیز در جنگ برای ما ایجاد نمود از اینرو مسئولین سعی دارند این ایده را گسترش دهند از اینرو ساخت قایق های تندرو با قابلیت رادارگریزی و پرتاب موشک در دستور کار وزارت دفاع بودن و تاکنون نیز انواع مختلفی ساخته شده و در مانورهای دریایی مشاهده نموده اید.در ساخت این قایق ها علاوه بر دانش و تجربه بوعی از دانش سایر کشورها از جمله چین و کره شمای و روسیه و... نیز استفاده شده که امر منفی به نظر نمی رسد زیرا باعث افزایش سرعت کار و کاهش هزینه ها شده است.امروزه نیز مسئولین در تلاشند از راههای مختلف این هدف را دنبال کنند ولیکن این که می بینید آمریکایی ها جنجال می کنند بیشتر جنبه تبلیغاتی و رسانه ای دارد و چیز باارزشی نیست.
دوست من مشخص است با وجود تحریم های سنگین اقتصادی و نظامی عملا امکان خرید تجهیزات پیشرفته نظامی بخصوص جنگنده فعلا وجود ندارد به طبع مسئولین دنبال راهکار دیگری برای مقابله هستند که یکی از آنها ایجاد سد دفاع موشکی است.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 فروردین 1389 ساعت 05:51 ب.ظ

بله درست میفرمایید ممنون از جوابهای خوبتان ولی کمی عجیب به نظر میرسد که چرا یانکی ها از این روش در مانورها و عملیاتها استفاده نمیکنددرزمان حال! شاید هم تغیراتی در ناو هواپیمابر و خود هواپیما ایجاد کرده باشندچون هر سی-130 توان این کار را ندارد.
بله به نظر بنده مسولین کشور راه بازدارنگی خوبی را انتخاب کردن. ما برد موشکها باید تا 14000km افزایش پیدا کند چونکه مدام از طرف cowboy ها مورد تهدید هستیم اگر چه آنها هیچ قلطی نخواهد توانست ولی ما در آماده باش کامل بوده و از استراتژی عجله کن و منتظر باش باید بهره بگیریم و من مطمن هستم که چنین هم هست و کارشناسان نظامی مختلف از سراسر جهان در گذارشهایشان اعلام داشته اند که ایران تلاشهای زیادی در رادارگریزی موشکهای بالستیک خود کرده و به موفقیتهای چشمگیری دست پیدا کرده و این باعث نگرانی آمریکا شده. اگر از طرف آمریکاییها مورد حمله قرار گرفتیم همانطور که آنها به کشورمان ضربه زده ما هم باید توان ضربه زدن به کشور انها را داشته باشیم به همین دلیل برد موشکهایمان تا خاک دشمن باید برسد. مردم آمریکا هم مردم جنگ طلبی هستند و ایران را کشوری تروریست و یاغی میدانند! کافی هست در همین سایتهای گفتگوی میلیتاریستی آنان رفته و مشاهده کنید و تاکنون چندین کتاب در باره خطرات ایران و ویدیوها و مستندهای بسیار مخربی برای بدبین کردن مردم خود و دیگر کشورها انجام داده اند.نمی شود مردم آمریکا را جدا از دولت مردانشان دانست چرا که همین مردم پیشتیبان دولتشان هستند و راضی به ریختن خون ما در زمان مناسب!

همین چند روز پیش خود اوباما اعلام کرد که اگر لازم باشد ما سلاح هستهای بر زده ایران استفاده خواهد کرد که با پاسخ قاطع ریس جمهور کشورمان روبرو شد.سیاست کشور ما نسبت به دیگر کشورها صلح طلبانه هست.حتی همین کشورهایی که به صدام بر علیه ما کمک کردن و متاسفانه دشمن زیاد داریم اما مجبور هستیم که روابط اقتصادیمان را با اینگونه کشورها حفظ کنیم و این به نفع ما خواهد بود. تحریمها هم کار بجایی نخواهد برد چون کشور ما اگر چه در رسانه های غربی منزوی نشان داده میشود اما به نظر من ایران با خیلی از کشورها رابطه پنهان نظامی دارد و مسولین کشور ما هوشیاتر از این حرفها هستند. به امید روزی که همه ایرانیان سربلند و ایرانی قدرتمند باشد. این ببخشید از پرحرفی من و سیاسی شدن این بحث ولی خوب واقعیتش همین طوری هست.شاد و سرافراز باشید آقا محمد.

دوست عزیز
در مورد داستان فرود هرکولس بزودی مقاله در مجله قرار خواهیم داد.فکر می کنیم مطلب جالب برای خوانندگان باشد.
دوست عزیز همانطور که فرمودید تلاش های زیادی برای ایجاد بازدارندگی از حملات دشمن پیش بینی شده و با اجرای همان ها می باشد که هزینه های حمله به ایران بسیار بالا رفته است.در مورد مردم آمریکا نیز باید دانست آنها اطلاعاتشان را از خبرگزاری های اینترنتی و رسانه هایی دریافت می کنند که جملگی کمر بر ایجاد فضای کاذب علیه ایران بسته اند س می بایست از طریق رسانه ای نیز به مقابله با آنها پرداخت یعنی ایجاد خبرگزاری هایی که واقعیات را برای آنها روشن کند.
خندان باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد