یک صحن کبوتر
خسته از راه، کنار مادر
توی ماشین پدر خوابیدم
پلکهایم که به هم افتادند
خواب یک صحن کبوتر دیدم
صبح وقتی که دو چشمم وا شد
شادمان مثل گلی خندیدم
آخر از پنجره پشت اتاق
گنبد زرد رضا را دیدم
دل من مثل کبوتر پر زد
رفت و بر شانه گلدسته نشست
اشک در چشمه چشمم جوشید
بغضم آیینه شد اما نشکست
پدر آماده شد از من پرسید:
دوست داری که تو را هم ببرم؟
گفتم:آری! ولی آنجا چه کنم؟
مادرم گفت: زیارت پسرم!
گر چه زود آمده بودیم ولی
در حرم جای دل من کم بود
هر کسی با او؛ چیزی می گفت
گوییا با همه کس محرم بود
هر کجا رفتیم آنجا پر بود
پر ز نجوای دل و دست دعا
یک طرف قصه پر غصه در
یک طرف ذکر غریب الغربا
در رواق حرم پر نورش
کاش دست دل من رو می شد
می شدم من آن آهوی غریب
باز او ضامن آهو می شد
منبع اشعار:http://www.ashkeshab.blogfa.com
سومین فروند از هواپیماهای مسافری فوکر ۱۰۰به نام MS(مسجدسلیمان) طی مراسمی در اهواز به ناوگان شرکت هواپیمایی نفت - ایران پیوست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت - ایران در آیین پیوستن هواپیمای مسافری فوکربه ناوگان هوایی این شرکت گفت : با پیوستن این هواپیما که از ایرلاینهای معتبر اروپایی خریداری شده است ظرفیت کل صندلیهای این شرکت به ۵۲۰صندلی رسید.
کاپیتان حسین (شهریار) طالب زاده افزود: این شرکت طبق پیش بینی به عمل آمده ، برای خرید چهار هوایپمای مسافری پیشرفته از نوع غربی در مدت سه سال برنامه ریزی کرده بود که با تلاش و پیگیریهای مستمر مسوولان این شرکت ، با گذشت ۱۸ماه ، سه فروند هواپیما از نوع فوکر ۱۰۰خریداری شد و به ناوگان شرکت هواپیمایی نفت - ایران پیوست.
وی اظهارداشت: یک فروند دیگرهواپیمای فوکر ۱۰۰نیز از سوی این شرکت خریداری شده که طبق برنامه در آذر ماه ۱۳۸۸به ناوگان شرکت هوایی نفت - ایران خواهد پیوست و شمار صندلیهای هواپیماهای این شرکت به ۶۲۰صندلی خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت هواپیمایی نفت - ایران در ادامه افزود: هم اکنون این شرکت در همه مناطقی که شرکت نفت فعالیت دارد و فرودگاه نیز وجود داشته باشد پرواز برقرار کرده است.
کاپیتان طالب زاده در ادامه این شرکت هواپیمایی را با ۸۲سال سابقه یکی از ایمنترین شرکتهای هواپیمایی داخلی خواند و افزود: این شرکت در مدت فعالیت مستمر خود هیچگاه سانحه هوایی نداشته است که نشان از ایمنی بالای هواپیماهای مسافری این شرکت دارد.
وی آمادگی این شرکت رابرای برقراری پروازهای خارجی اعلام نمود و اظهار امیدواری کرد مسوولان اجرایی خوزستان این شرکت را در خدمت بیشتر به مردم شریف خوزستان یاری دهند.
به گفته کاپیتان طالب زاده این شرکت هواپیمایی روزانه با بکارگیری چهار تا پنج فروند هوایپمای مسافری و با مجموع متوسط هشت ساعت پرواز نقش مهمی در صنعت حمل و نقل هوایی دارد.
منبع:http://aerospacetalk.ir/vb/showthread.php?p=243343#post243343
منبع: Blazeعزیز
http://www.military.ir/modules.php?n...c&t=9772#98054
دوستان در مدتی که به بنابر دلایلی در خدمتتان نبودیم خبرهایی در بخش ایرلاین های کشور عزیزمان ایران اتفاق افتاده که مهمترین آنها ورود یک فروند md به ناوگان زاگرس ایر می باشد.همچنین تعداد سه فروند آنتونف 74 به ناوگان کارگوهای یاس ایر افزوده شده اند و در آخر خبرهایی وجود دارد از افزوده شدن دو فروند 727 کارگو به شرکت هواپیمایی آسمان که در صورت صحت باعث افزایش قابل توجه توان حمل بار توسط ایرلاین های ایرانی خواهیم بود.به امید روزی که با خرد و مدیریت ایرانی شاهد سرافرازی ایرلاین های کشور عزیزمان ایران باشیم.
منبع:انجمن هوافضا
یک هواپیمای باربری متعلق به سودان بلافاصله پس از بلند شدن از باند فرودگاه شارجه سقوط کرد و تمام شش سرنشین آن کشته شدند.
مقامات فرودگاه شارجه پس از سقوط این هواپیما محوطه فرودگاه را بستند و چندین ساعت از فرود و پرواز هواپیماها جلوگیری نمودند.
هواپیمای بویینگ سودان دو دقیقه پس از پرواز از فرودگاه شارجه به دلایل نامعلومی در اطراف این فرودگاه با زمین برخورد کرد.
شاهدان عینی میگویند، هواپیما هنگام سقوط چرخش پرشتابی داشته که احتمالا برای جلوگیری از سقوط آن در مناطق مسکونی اطراف فروگاه بوده است.
این هواپیمای باربری شارجه را به مقصد خارطوم پایتخت سودان ترک کرده بود و تاکنون از محموله آن گزارشی منتشر نشده است .
مقامات فرودگاه شارجه اعلام کردهاند که جعبه سیاه هواپیمای بویینگ را کشف کرده و برای رمزگشایی سقوط آن تحقیقات خود را آغاز کرده اند.
به گفته مقامات مسوول ، گمانه زنی درباره علت سقوط هواپیمای باربری سودانی هنوز زود است ولی قراین نشان میدهد که یکی از موتورهای این هواپیما پس از برخاستن از باند فرودگاه از کار افتاده است.