| |||
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نهاجا، این نوع هواپیماها که با همکاری نهادها و متخصصان داخلی در صنایع هوایی کشور بهینه و بازسازی شده است، امروز با حضور مقامات لشگری و کشوری از باند پروازی منطقه هوایی مهرآباد به پرواز درآمدند. |
| |||
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موفق به طراحی و ساخت خودرویی تاکتیکی با نام سفیر شده که تاکنون سه هزار دستگاه از آن تولید و قرار است سالانه 5 هزار دستگاه از آن از سال آینده ساخته شود. |
مراحل پرتاب و لندینگ دیسکاوری به روایت تصویر
هفتمین کنفرانس هوافضای ایران ۳۰بهمن تا دوم اسفند ماه امسال در دانشگاه صنعتی شریف برگزار میشود.
دبیر اجرایی این کنفرانس با بیان این مطلب گفت: این کنفرانس با هدف رشد و ارتقای دانش هوافضای ایران برگزار میشود.
"حسن حدادپور" روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود:
"آیرودینامیک"، "پیشرانش"، "سازههای هوافضایی"، "مکانیک پرواز"، "علوم و فناوری فضایی" و "طراحی سامانهای" از جمله موضوعاتی است که در این همایش بررسی میشود.
برگزاری نمایشگاههای تخصصی و کارگاههای آموزشی از دیگر برنامههای این کنفرانس به شمار میرود.
وی هدف از برگزاری این کنفرانس را پیشبرد علم و دانش و توسعه علمی در کشور با مشارکت تمام پژوهشگران دانشگاهها، صنایع و مراکز تحقیقاتی که نقش موثری در ارتقای فعالیتهای هوافضایی کشور دارند بیان کرد.
دبیر اجرایی این همایش مهمترین ویژگی این دوره را طرح گستردهتر مسایل مدیریتی و اجتماعی در زمینه هوافضا و توجه به زمینههای جدید علمی که در سالهای اخیر مورد علاقه بوده است، ذکر کرد.
به گفته وی، همچنین در این دوره تلاش میشود با برگزاری کارگاههای آموزشی و نشستهای ارتباط با صنعت، نقش صنایع در همایش پررنگتر شود.
علاقهمندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی WWW.aero2008.comمراجعه کنند.
نظر وبلاگ:همانطور که قبلا نیز به شما دوستان اطلاع داده بودیم مذاکرات آرامی بین روس ها با ما در جریان است تا بتوانیم خرید های نظامی از روسیه داشته باشیم ولیکن این زمان و این شرایط بسیار ویژه است زیرا از یک سو گزارش جاسوسی آمریکا کمی از بار فشار ایران کاست و قدرت مانور روس ها را افزایش داد و از سوی دیگر با توجه به خصومت های جدی پیش آمده بین غرب و روسیه نظیر موضوع دفاع موشکی و استقلال کوزو و موج انقلاب های مخملی که به پشت درهای کرملین نیز رسیده است روس ها را واداشت که به پا بخیزند و برای حفظ منافع خود و ابراز وجود اقدام به یکسری از کار ها بکنند که نمونه آن استقرار و تحویل سیستم های دفاع موشکی اس۴۰۰ در خاک بلاروس و تحویل سوخت هسته ای به ایران و مذاکرات نظامی علنی با ایران و...میباشد.اینجا دیگر هنر مردان ایران زمین است که بتوانند کمال استفاده را از این اختلاف ها برده و سهم خود را کسب کرده و قدرت نظامی خود را افزایش دهیم بدون اینکه امتیاز ننگینی به طرف شرقی یا غربی داده شود.
مقامات نظامی روسیه و بلاروس طی مذاکرات هفتهی گذشتهی خود چندین قرارداد برای فروش موشکهای مختلف به امضا رساندند که مهمترین آنها به در اختیار گذاشته شدن موشکهای پیشرفته و جدید ضد هواپیمای روسیه برای بلاروسیها مربوط است. این موشکها که از سری S-400 بوده و از آزمایشات موفقیتآمیز آنها زمان زیادی نمیگذرد، طی قرارداد نظامی در اختیار دولت بلاروس قرار گرفتند. موشکهای مذکور با برد حدود 600 کیلومتر در ارتفاع نه تنها توانایی مورد هدف قرار دادن تمامی هواپیماهای ناتو را دارند، توانایی مقابله با چندین موشک مهاجم به طور همزمان نیز در آنها وجود دارد. نظر وبلاگ:ما که قبلا گفته بودیم خبر هایی است و موشک های جدیدی در حال وارد شدن هستند حالا بیایید این خبر بالا نیز نشانه آن
رئیس اداره برنامه ریزی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: به دلیل نبود بالگردهای مخصوص نجات امداد هوایی در ایران فعال نیست. دکتر مهدی فرنقی زاده افزود: به دلیل نداشتن بالگردهای نجاتی، ایران در خصوص امداد هوایی فعال نیست چرا که جمعیت هلال احمر تنها دو بالگرد سبک دارد که در بحث امداد هوایی قابل استفاده است. وی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر بالگردهای سنگین روسی را خریداری کرده است که برای حمل چادر، غذا و امکانات برای مناطق آسیب دیده است اما برای امداد جاده ای کاربرد ندارد. رئیس اداره برنامه ریزی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه زمان در امداد و نجات جاده ای و فوریت های پزشکی بسیار مهم است ، اظهار کرد: اگرچه امداد هوایی با سرعت بسیار بالایی انجام می شود ولی باید امکانات جاده ای را هم در نظر گرفت به طور مثال جاده چالوس برای امداد هوایی مناسب نیست چون تنها یک سکو برای نشستن و پرواز کردن بالگرد دارد که این امر امداد هوایی را غیر ممکن می سازد. فرنقی زاده اضافه کرد: تجهیزات امداد و نجات برای امداد جاده ای مناسب است و در حد مطلوبی می باشد و تاکنون در حوادث جاده ای کارایی خوبی داشته است. وی ادامه داد: امداد و نجات در امر تجهیزات مشکلی ندارد که نتواند در حوادث جاده ای مصدومان را نجات دهد ولی امکانات امداد و نجات در دنیا بسیار پیشرفته است و از آنجا که حوادث در کشورما قابل پیش بینی نیست باید امداد و نجات به این نوع تجهیزات به روز نیز مجهز شود. رئیس اداره برنامه ریزی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران با ببان اینکه امدادگران توانسته اند با امکانات موجود برنامه ریزی مناسبی را در امر نجات جاده ای انجام دهند، گفت: امداد و نجات خودروهای هیدرولیکی دارد که هرمجموعه آن تقریبا 50 میلیون تومان است و این قابلیت را دارند که خودروهایی که در دره سقوط کردند را به صورت ایمنی برش داده و افراد داخل خودرو را نجات دهند. نظر وبلاگ:این بنده خدا انگار بی خبر تا دوسال پیش آمبولانس زمینی هم (به تعداد کافی و کیفیت خدمات بالا)نداشتیم حالا...
نخستین هواپیمای جت مسافربری منطقه ای (میان برد) چین روز جمعه 21 دسامبر از خط تولید کارخانه هواپیماسازی شانگهای ایرکرافت در شهر شانگهای در شرق چین خارج شد. هواپیمای جت مسافربری ARJ21-700 که «شیانگ فنگ» (به زبان چینی – ققنوس پرنده) نام دارد ، نخستین هواپیمای جت مسافربری است که کلیه طراحی و مراحل ساخت آن توسط شرکت هواپیماسازی شانگهای ایرکرافت انجام شده است این هواپیما با دو موتور جت بین 70 تا 90 سرنشین ظرفیت دارد و می تواند مسافت 2000 مایل دریایی را بپیماید تاکنون شرکت های هوایی داخلی چینی سفارش خرید 171 فروند ARJ21-700را داده اند. قرار است نخستین پرواز آزمایشی جت مسافربری ARJ21-700 در 6 ماهه نخست سال 2008 انجام شده و نخستین فروند آن در سال 2009 تحویل داده شود. نظر وبلاگ:فکر کنم دیگر مدیران ایرباس و بوئینگ خواب راحت نداشته باشند و کابوس رسیدن چین به آنها زندگی را سخت خواهد کرد
طرح ساخت این هواپیما با سرمایه گذاری اولیه 5 میلیارد یوان معادل 667 میلیون دلار در سال 2002 به تصویب دولت چین رسیده بود.